דברו איתנו בטלפון:
1-801-22-33-55
|
|
|
|
|
איך מתבצע השירות?
טרם החלטה סופית על כמות אנשי הצוות הדרושים לארגון וכן האם השירות יבוצע באתר הארגון או ממוקד הרכש שלנו , נבצע סקר תהליכי מעמיק בארגון, לרבות בדיקת התהליכים הקיימים, דרישותיו האמיתיות של הארגון, לקוחות הקצה, מערכות המידע הרלוונטיות ועוד. בסיום התהליך נגיש להנהלת הארגון דו"ח מפורט המתאר את כמות אנשי הצוות הדרושים, הפתרון המתאים לארגון ואופן ביצועו. הנהלת הארגון תהיה מעורבת בכל שלב בתהליך ולא תאבד שליטה בשום מצב.
באילו מערכות מידע ינוהל הרכש?
בארגון אשר בו הוטמעו מערכות מידע רלוונטיות לרכש- נוכל להמשיך ולנהל את הרכש באמצעותם. אנו מכירים ושולטים בכל מערכות ה-ERP הנפוצות- SAP, ORACLE, PRIORITY וכיו"ב. לארגונים נטולי מערכות מידע משלהם או כאלה שיעדיפו ניהול באמצעות מוקד הרכש- נציע לנהל את הרכש באמצעות תוכנת SAP BUSINESS ONE כחלק אינטגרלי מהשירות. ברשותנו פתרונות גם לחתימות אלקטרוניות מקוונות לשימוש הנהלת הארגון.
האם אני צריך רכש בארגון?
במידה והיקף הרכש השנתי עולה על 2 מיליון ש"ח בשנה, כנראה שאתה צריך. כדאי לזכור שבתחשיב היקף הרכש ניתן לכלול כל הוצאה למעט משכורות- החל מרכישות מוצרים ושירותים שונים הדרושים להפעלתו התקינה של הארגון ועד הוצאות קבועות כגון חשמל, ארנונה ותקשורת. הניסיון מוכיח כי רכש המנוהל ביעילות ובתבונה חוסך לכל ארגון עשרות אחוזים בהוצאה השנתית ובנוסף משפר את המינהל התקין, מעגן ומתעד התקשרויות ומעלה דרמטית את רמת השירות ללקוחות הקצה בארגון ומחוצה לו.
האם לאחר 9 חודשי עבודה העובד הופך לעובד קבוע בארגון?
כאשר השירות מבוצע מאתרנו- בוודאי שלא. גם כאשר העובד נמצא בארגון- התשובה שלילית ברוב המכריע של המקרים. אנו חברה המספקת שירות, ולא כח אדם. השירותים מבוססים על ידע וטכנולוגיות, כוללים תכולת עבודה מוגדרת (SOW), רמת שירות מוגדרת (SLA) ויעדים ומדדים לתפוקות (KPI). לעיון בחוק>>
האם מיקור חוץ יקר יותר?
חד משמעית לא. כדאי לזכור כי העסקת עובדים כרוכה בעלויות רבות: עלות הגיוס, ההכשרה, השכר, ההטבות, החופשות והקשב הניהולי. בעת תחלופת עובדים התהליך מתחיל מההתחלה והתפוקה יורדת למשך זמן בלתי ידוע. בנוסף- למרות ההוצאה הגבוהה אין כל ערובה לביצועים. מיקור החוץ מאפשר תקצוב אחיד של יחידת הרכש, ללא הפתעות ותוספות מיותרות. רציפות השירות מונעת ירידות בתפוקות ומובטחים ביצועים ברמה גבוהה למשך כל תקופת ההתקשרות. העלות מועמסת על תקציב ההוצאות ובכך חוסכת נחסכת תקינה ומצבת כוח אדם.
האם קיים תמחור לפי אחוזים מהצלחה?
אנו יודעים לתמחר גם כאחוזים מהצלחה, אך לרוב ממליצים לארגון שלא לעשות זאת, כדי למנוע ניגוד אינטרסים. חתירה לעלות מינימאלית עלולה לגרום לרכש אגרסיבי אשר אינו מתחשב בצרכים האמיתיים של הארגון ולהעכרת היחסים מול הספקים. אנו רואים עצמנו כשותפים אסטרטגיים של הנהלת הארגון ועושים שימוש במיטב הידע והניסיון העומדים לרשותנו כדי לבצע את הרכש הנבון ביותר, בעלות המיטבית , תוך התחשבות בצרכי הארגון, השירות ללקוחות הקצה בארגון ומחוצה לו. למרות זאת, במקרים מסויימים ניתן ואף רצוי לנהל פרויקטים לפי אחוזים מהצלחה: כאשר מדובר בפרויקט ספציפי, בהיקף כספי שנתי נרחב, וניתן למדוד באופן שקוף וברור את העלות הנוכחית ואת החיסכון אשר יושג בסוף התהליך. מודל זה משמש אותנו בנושאי ההתייעלות התפעולית בחשמל ובארנונה אך גם בנושאים רבים אחרים, הכל בתיאום ודו שיח מול הלקוח.
ומה אם הספק ועובדיו ימעלו באמון?
ראוי שנזכור כי רוב המעילות הגדולות שפורסמו באמצעי התקשורת (החל ממעילת הענק של ברנרד מיידוף, דרך המעילה הגדולה לא פחות של אתי אלון ועוד רבות אחרות) בוצעו כולן ע"י עובדי חברה. הסיכון במעילה מצד הספק נמוך לאין ערוך מזה של עובד חברה: הספק מחוייב בהסכמי סודיות קשיחים הן מול הארגון והן מול עובדיו אשר מבצעים את הפעילות מטעמו. הפעילות מבוטחת בביטוחים מיוחדים והניהול הדוק ויומיומי, לאיתור כשלים בזמן אמת ומיגורם. בנוסף, הנהלת הארגון מעודכנת ברמה יומיומית על הפעילות ומעורבת בקבלת ההחלטות ולעולם איננה ממודרת. בעניין זה ראה גם את הקוד האתי שלנו.
ומה אם נרצה ביום מן הימים לקלוט את העובדים לשורותנו?
אנו כה בטוחים שכאשר תיווכחו ביתרונות השירות, לא תחשבו אפילו על אופציה כזאת. לכן הוספנו בהסכמי ההתקשרות שלנו סעיף המתיר לכם לקלוט את העובד, במידה ותרצו בזה, לאחר 6 חודשי עבודה (המכסים את הוצאות ההקמה וההטמעה).
לשם מה אני זקוק למיקור חוץ? מדוע לא לגייס עובד?
כנראה שמאותן סיבות שרוב הארגונים לא מעסיקים טבחים ומלצרים אלא שוכרים את שירותי קייטרינג כדי להסעיד את עובדיהם. מיקור חוץ מביא לארגון ניסיון מצטבר, מתחיל לעבוד מהיום הראשון ונמדד על ביצועים, יעדים ומדדים. אין צורך לגייס עובדים, להשקיע תשומות ניהול יקרות, לשכור שירותי ייעוץ ולחוות עקומת למידה ארוכה. קרא עוד...
מהי שיטת התמחור?
שיטת התמחור תלויה בפתרון הנתפר למידותיו של הארגון ובהתאם למרכיבים שבו. לעיתים יתומחר השירות כעלות חודשית גלובאלית, לעיתים לפי תפוקות, טרנזקציות, עמידה ביעדים ועוד שיטות רבות ומגוונות אשר יתאימו לאופי הארגון ולתכולת העבודה.
מהם סוגי הרכש בהם אתם מתמחים?
הרכש הינו תהליך מתודולוגי, אשר ביצועו באופן נכון ומדויק מאפשר לנהל את כל סוגי הרכש הקיימים. בנוסף, אנו מגייסים עובדים בעלי ניסיון בתחום הרכש הספציפי המבוקש, לרבות היכרות מעמיקה עם השוק הרלוונטי, הספקים, המחירים ועוד. הצצה על מגוון לקוחותינו תלמד על נסיוננו בתחומי השירותים, הפיננסים, הקמעונאות, הייצור, ההייטק ועוד.
רכש הוא עניין רגיש. האם לא מסוכן להפקידו בידי ספק חיצוני?
מדובר במחסום פסיכולוגי בלבד. בל נשכח שעניינים רגישים אף יותר מופקדים מאז ומעולם בידי ספקים חיצוניים: חברת רואי-החשבון של הארגון הינה ספק חיצוני ועדיין מופקדת על כל הפן הפיננסי. כך גם יועצים אסטרטגיים הלוחשים על אזנו של המנכ"ל, משרדי פרסום האמונים על האסטרטגיה השיווקית ועוד ועוד. דווקא כי מדובר בעניין רגיש- כדאי להפקידו בידי מומחים.
|
|
|
|
|
|
|
|