פשוט למדי לאפיין פרופיל של מנהל חשבונות, חשב או כלכלן. לכולם תעודה רשמית מטעם אוניברסיטה או מכללה, לכולם תחומי עיסוק מוגדרים שניתן למצות היטב בראיון פשוט. אולם האם כך המצב גם בעת גיוס איש רכש, החל מקניין זוטר ועד למנהל רכש:
רכש אינו נלמד בינתיים כמקצוע רשמי באף אוניברסיטה או מכללה בארץ. פרט לקורסים קצרים בגופים פרטיים, אין לעוסקים בו תעודה של ממש. יתרה מכך, כישורי איש רכש טוב אינם בהכרח נרכשים אלא מולדים- יכולות ניהול מו"מ גבוהות, אסרטיביות, דיוק, אבחנה בין עיקר לטפל, כושר ניסוח מעולה. החלק הנרכש בכל זאת- נרכש כתוצאה מניסיון ארוך שנים.
אולם ניסיון- במה בדיוק: הרכש הינו מקצוע מגוון וחוצה תחומים, העוסק כמעט בכל נושא אפשרי. ניסיונו של קניין רכיבי אלקטרוניקה אינו רלוונטי לרכש מינהלה, ומנהל רכש של חברת היי-טק יתקשה להתמודד עם אתגרים שמציבה חברת אנרגיה.
היכולת להקפיד על רמה מקצועית גבוהה לצד שמירה על רמת שירות גבוהה. הליכה על חבל דק שבין הקפדה על נהלים לריכוך אמוציות האופייניות כל כך למקצועות הרכש. יושר אבסולוטי. הוסיפו לכל האמור את העובדה שלעיתים הממונה על הרכש הינו מנהל כספים (לרוב ממוקם הרכש תחת מנהלי כספים או תפעול) שאינו בקיא בעולמות הרכש, והרי לנו פרופיל חמקמק שקשה מאד לאפיין ולאתר.
האמור נכון שבעתיים בארגונים שהחליטו להקים יחידת רכש חדשה מהיסוד או להעיר יחידות קיימות אך מנומנמות. ואכן, אחד מאתגרי הגיוס הגדולים ביותר של מנהלי גיוס ומש"א בארגונים הינו גיוס אנשי רכש. חברות השמה שאינן מכירות את עולמות התוכן של הרכש לרוב ירעו את המצב ויציגו מועמדים שאינם מתאימים למשרה המבוקשת.
יתרונה של חברת R.F.P נעוץ בניסיונה הרב באפיון פרופילים לאנשי רכש מכל הרמות, התאמתם לארגון, לאופיו ולתרבותו, תוך בחינה אמיתית של כישורי המועמד והשמה נכונה וחלקה.
בשונה מחברות השמה רגילות, אנו מתמקדים ברכש בלבד וממוקדי תוצאה. במרוצת הזמן הצטבר באמתחתנו מאגר גדול של מועמדים בכל הרמות ובכל תחומי הרכש, זמין לכל ארגון המעוניין באנשי רכש איכותיים.
התהליך כולל לימוד הצרכים מול מחלקות מש"א והמנהל המגייס, הצגת מועמדים שעברו סינון וראיון מקדים ואף ליווי הטמעתם בארגון במידת הצורך. כל זאת במחירים נמוכים משמעותית מהנהוג בשוק ההשמות. כי רכש הוא מקצוע ייחודי, וכך יש להתייחס אליו.
התמחותנו באיתור ומיון אנשי רכש בכל הרמות- מתאמי אספקה, קניינים, קניינים בכירים, מנהלי רכש ואנשי יבוא. מיקוד בעולמות התוכן ורזי המקצוע. Head- Hunting של בכירים בתחום.