ארגונים רבים, על אף היותם בעלי תקציבי רכש גבוהים, נמנעו עד כה מהקמת יחידת רכש מקצועית מסיבות שונות. היעדר יחידת רכש, גורמת בהכרח לעלויות רכישה גבוהות יותר, בזבוז משאבים מוגבר, ליקויים בתהליכי בקרה וסרבול תפעולי. מטרת היעוץ התהליכי הינה לבנות תשתית תפעולית ומחשובית להקמת יחידת רכש חדשה ולהטמיעה בארגון תוך התגברות על מחסומים תפעוליים ואמוציונאליים.
אפיון צרכי הרכש של הארגון וממשקיו.
אפיון מערכות מידע וכלים ממוחשבים לניהול הרכש בארגון.
אפיון נהלים וטפסים ישימים.
קביעת תוכניות עבודה, יעדים ומדדים ליחידת הרכש ולאנשי הרכש.
קביעת אסטרטגית הרכשה חוצת ארגון.
קביעת סטנדרטי שירות ללקוחות הקצה בארגון ומתודולוגיות לאכיפתם.